Credeaţi că Inception este doar un film şi că a «planta» memorii false în mintea cuiva nu este posibil? Fals! Un grup de psihologi americani au demonstrat că această tehnică este posibilă şi că poate fi folosită pentru a ne face să mâncăm mai sănătos!
În două experimente efectuate pe 231 voluntari, cercetătorii au indus subiecţilor ideea că sparanghelul era încă din copilărie una din mâncărurile lor preferate.
În comparaţie cu persoanele din grupul de control, voluntarilor cărora li s-a sugerat această idee au fost convinşi că le-a plăcut sparanghelul încă de prima dată de când l-au mâncat.
Această credinţă falsă a avut consecinţe pentru cei care le-au format: sparanghelul le-a oferit mai multă satisfacţie atunci când îl consumau, au început să dorească să mănânce sparanghel la restaurant şi au fost dispuşi să plătească mai mult pentru a cumpăra această legumă.
Evaluările fotografiilor făcute de subiecţi după ce le-a fost introdusă memoria falsă arată că sparanghelul le pare mai apetisant şi atrăgător. Acest lucru ar putea explica schimbările petrecute în felul în care aceştia îşi aleg mâncarea.
Rezultatele au demonstrat că adulţii pot fi făcuţi să creadă că au avut parte de o experienţă pozitivă legată de anumite alimente în copilărie, iar aceste convingeri ar putea avea consecinţe pozitive asupra nutriţiei acestora.
Sursa: PsycNET
În comparaţie cu persoanele din grupul de control, voluntarilor cărora li s-a sugerat această idee au fost convinşi că le-a plăcut sparanghelul încă de prima dată de când l-au mâncat.
Această credinţă falsă a avut consecinţe pentru cei care le-au format: sparanghelul le-a oferit mai multă satisfacţie atunci când îl consumau, au început să dorească să mănânce sparanghel la restaurant şi au fost dispuşi să plătească mai mult pentru a cumpăra această legumă.
Evaluările fotografiilor făcute de subiecţi după ce le-a fost introdusă memoria falsă arată că sparanghelul le pare mai apetisant şi atrăgător. Acest lucru ar putea explica schimbările petrecute în felul în care aceştia îşi aleg mâncarea.
Rezultatele au demonstrat că adulţii pot fi făcuţi să creadă că au avut parte de o experienţă pozitivă legată de anumite alimente în copilărie, iar aceste convingeri ar putea avea consecinţe pozitive asupra nutriţiei acestora.
Sursa: PsycNET
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu